12 sfaturi despre cum să faceți cumpărături budget friendly și cum să vă pregătiți mesele

12 tipov na budget friendly nákup a prípravu jedál

Puteți mânca gustos, sănătos, dar mai ales hrănitor, chiar și cu un buget mai restrâns. Citiți 12 sfaturi despre cum să vă preparați mesele cu un budget friendly, care o să vă  ajute să economisiți bani.

12 sfaturi despre cum să faceți cumpărături budget friendly și cum să vă pregătiți mesele

 

1.Evitați să cumpărați mâncare gata preparată

Stresul cotidian și agitația i-au determinat pe oameni să mănânce tot mai mult în restaurante. În special tinerii, sau persoanele singure nu simt nevoia să gătească acasă, dar folosesc serviciile cu livrăre la domiciliu, take away sau cumpără alimente congelate, care doar trebuie puse în cuptorul cu microunde. Toate acestea nu numai că generează mai multe deșeuri, dar, de asemenea, afectează negativ și bugetul. Pepararea mîncării proaspete acasă este mai ecologică, mai sănătoasă și, cel mai important, este mai ieftină. Este adevărat că puteți cheltui mai mulți bani atunci când cumpărați ingredientele, dar puteți găti mult mai multe preparate culinare din ele. În cele din urmă, veți constata că ați reușit să economisiți o sumă frumoasă de bani. Acest lucru este demonstrat de un mic sondaj, care a comparat prețul aceluiași aliment într-un restaurant și gătit acasă. Puiul cu cartofi și o garnitură de legume costă în medie cu 48% mai mult în restaurante decât pregătirea acestui fel de mâncare acasă. Acest lucru dovedește că, în ciuda eforturilor, mâncarea preparată acasă poate fi mai ieftină cu până la jumătate. [2] 

 Evitați să cumpărați mese gata preparate

2. Alcătuiți-vă un plan alimentar

Cumpărăturile impulsive și decizia de a cumpăra un produs după ce simțiți o dorință bruscă de a-l avea, o să vă îngreuneze procesul de economisire. Dacă vă alcătuiți un plan alimentar de calitate, veți ști exact de ce ingrediente și de ce alimente aveți nevoie. Într-un astfel de caz, nu va exista o situație în care cumpărați alimente din impuls și va fi o achiziție pur rezonabilă. Alcătuirea unui plan alimentar are și alte avantaje. [3] [8] Vă ajută:

  • să vă îmbunătățiți alimentația
  • să luați decizii mai sănătoase
  • să consumați produse alimentare de calitate
  • să economisiți timp
  • să reduceți stresul

Realizați un plan alimentar

Pe baza planului, puteți crea o listă de cumpărături, astfel încât să nu mergeți la magazin nepregătiți. Opriți-vă asupra fiecărei mese din planul alimentar, gândiți-vă la tot ce aveți nevoie pentru preparare și verificați dacă nu aveți vreun ingredient acasă și doar după mergeți la cumpărături. [1] [8]

3. Înainte de a merge la cumpărături verificați frigiderul și cămara

Cel mai simplu pas pentru economisire este să nu faceți risipă de alimente. Ce trebuie să faceți? Înainte de fiecare drum la magazin, verificați ce alimente mai aveți acasă și cum le puteți folosi. Verificați cu atenție frigiderul și cămara și s-ar putea să constatați că nici nu trebuie să mergeți la cumpărpturi pentru că aveți tot ce este necesar pentru a pregăti o masă gustoasă acasă. Fiți creativi, folosiți ouă și produse de patiserie mai vechi pentru a pregăti un toast franțuzesc sau consumați conservele pe care s-a pus deja praful. Veți găsi multe rețete pe Internet, trebuie doar să introduceți în căutare ingredientele pe care le aveți la dispoziție și să începeți să gătiți. S-ar putea să găsiți inspirație și printre rețetele noastre fitness. [1] [8]

Înainte de a merge la cumpărături verificați frigiderul și cămara

 

4. Înlocuiți anumite alimente cu altele care sunt la preț redus

Ne referim la o situație în care vă decideți să pregătiți o masă care necesită un ingredient cu adevărat scump. În acest caz, fiți creativi, căutați în magazin cu ce alte alimente ar putea fi înlocuit. Dacă broccoli este prea scump, înlocuiți-l cu un alt tip de legume mai ieftine, cum ar fi spanac, care va fi o garnitură la fel de hrănitoare. Dacă intenționați să pregătiți paste fusilli, dar chiar acum sunt la promoție penne, este mai înțelept să alegeți o alternativa mai ieftină. [1]

5. Cumpărați fructe și legume congelate

Pentru multe persoane, fructele proaspete sunt o alegere mai sănătoasă și mai echilibrată din punct de vedere nutrițional. Dar nu este întotdeauna o regulă, nu doar alimentele proaspete o să vă ofere cantitatea necesară de vitamine și minerale. Este din ce în ce mai popular, dar mai ales mai economic, să cumpărați fructe sau legume congelate. Prin congelare nu se pierd nutrienții din aceste alimente, dimpotrivă, durata de valabilitate a fructelor este și mai mare. Deci, care este diferența dintre fructele și legumele proaspete și cele congelate? În următorul tabel vă vom arăta mai detaliat: [1] [4]

Čerstvá zelenina a ovocieMrazená zelenina a ovocie 
Bogate în nutriențiSunt de asemenea, bogate în nutrienți
Termen de valabilitate mai micTermen de valabilitate mai mare
Gust mai bunGust mai puțin pronunțat
Se pot culege necoapteSe culeg coapte
Preț mai marePreț mai mic

De aici rezultă că fructele și legumele congelate sunt o opțiune mai economică, dar nu mai puțin avantajoasă. Le puteți folosi, de asemenea, pentru a pregăti smoothie-urile preferate, sau le puteți adăuga în iaurturi, terciuri și diverse rețete de fitness. Pentru o imagine mai detaliată a diferenței dintre fructe și legume proaspete și cele congelate, citiți articolul nostru Fructele și legumele proaspete sunt mai sănătoase decât cele congelate sau din conserve?

            

Cumpărați fructe și legume congelate                 

6. Dacă vă râmâne mâncare păstrați-o în frigider

Mâncarea trebuie să ajungă în stomac, nu în coșul de gunoi! Prin urmare, dacă ați gătit o porție de mâncare mai mare decât puteți mânca, nu aruncați restul. Păstrați-o pentru mai târziu, puneți-o în frigider și consumați-o la prânz în ziua următoare. Acest lucru o să vă ajute să economiți nu numai bani, dar și timpul petrecut în bucătărie.

Nu uitați, însă, că soluția nu este să pregătiți un singur fel de mâncare pentru o săptămână întreagă. Alimentația trebuie să fie suficient de variată. S-ar putea întâmpla să consumați un anumit tip de mâncare literalmente „cu forța”, ceea ce ar putea duce la apariția unor intoleranțe la anumite alimente. [1] [8]

7. Măriți porția de mâncare cu ajutorul garniturii

Unul dintre cele mai scumpe ingrediente din mâncare este carnea, peștele sau alte ingrediente principale. Dar, dacă nu doriți să îl omiteți din rețetă, dar vă faceți griji că mâncarea va ieși costisitoare, încercați să reduceți cantitatea ingredientului principal din acel fel de mâncare. Adăugați mai puțin și completați restul porției, cu o garnitură sub formă de cartofi, orez, paste sau legume. Porția va fi mai bogată, vă fi sățioasă, dar cel mai important, o să vă ajute să economisiți. Dar când vine vorba de dimensiunile porțiilor de mâncare individuale, nu trebuie să uitați că este tipic pentru o dietă sănătoasă să controlați cantitatea de alimente din farfurie. Puteți obține acest lucru cu ajutorul calculatoarelor de calorii sau al ustensilelor de bucătărie. Alegerea unei porții mai mici, dar echilibrate de mâncare are următoarele beneficii: [5]

  • reduce balonarea
  • stabilizează glicemia
  • crește senzația de sațietate
  • ajută la pierderea în greutate
  • cel mai important – economisiți timp și bani

8. Cumpărați carne integrală

Vegetarienii și veganii pot sări cu ușurință peste acest punct. Dar, dacă vă place carnea, avem un sfat grozav, care o să vă ajute să economisiți bani, dar și timp. Atunci când alegeți carnea, în special de pui, alegeți să cumpărați un pui întreg. Nu numai că este o alegere mai economică, dar puteți felia puiul acasă și puteți pune părțile individuale la congelator. Puteți utiliza diferite părți și vă puteți diversifica rețetele. Carnea de pui nu este doar bogată în proteine, dar și foarte hrănitoare. În tabelul următor, ne-am concentrat asupra valorilor nutriționale ale părților individuale ale puiului. După cum veți constata, nu trebuie să vă limitați la carnea slabă din pieptul de pui, pulpele și aripile sunt surse la fel de bogate în nutrienți. [1] [6]

Druh mäsa z kuraťa (bez kože)Kalórie (na 100 g)Tuk (na 100 g)Sacharidy (na 100 g)Bielkoviny (na 100 g)
Piept de pui1653,6 g0 g31 g
Pulpe de pui inferioare1193,9 g0 g19,6 g
Aripi de pui1243,5 g0 g22 g
Pulpe de pui superioare1608,7 g0 g19,3 g
Spate de pui1355,9 g0 g19,6 g
Carnea roșie23718,3 g0 g16,7 g
Carnea albă18611,1 g0 g20,3 g

După cum puteți vedea, toate părțile puiului au o valoare nutritivă similară. Deci, dacă aveți poftă de pulpe de pui, ar trebui să cumpărați un pui întreg și să tăiați pulpele. Va costa mult mai puțin. Un alt bonus mai este că puteți folosi oasele de pui pentru a pregăti o supă gustoasă și sănătoasă.

Cum să economiți bani la prepararea meselor

 

9. Urmăriți pliantele cu reclame

Sunteți una dintre acele persoane, care se simt deranjată de pliantele din cutia poștală? Dacă le aruncați, ar trebui să vă opriți. Pliantele au un scop important – ele vă informează! Despre noile sortimente, dar și despre promoțiile avantajoase. Atunci când întocmiți un plan alimentar și o listă de cumpărături, un astfel de pliant promoțional poate fi util. Folosiți-l pentru a afla de unde puteți procura produsele alimentare necesare la prețuri rezonabile. Unele dintre alimente vă pot inspira chiar și să pregătiți un alt fel de mâncare gustoasă, dar totodată sănătoasă. [8]

10. Cumpărați produse alimentare obișnuite în locul celor de marcă

Există un singur lucru de spus la acest punct – marca nu înseamnă neapărat un produs mai bun! În plus, brandurile cunoscute produc alimente, care fac parte din categoriile de prețuri mai mari. Își pot permite, deoarece sortimentul lor se va vinde oricum. În multe cazuri, însă, un produs al unei mărci cunoscute are aceleași valori nutriționale ca un produs similar al unei mărci mai puțin cunoscute. Dar, prețul unei mărci cunoscute este de două ori mai mare. Deci, ce ați alege? Prețul sau marca? Surprinzător, mulți oameni aleg marca, considerând că dacă aleg un produs mai scump, este de calitate mai bună. Data viitoare, încercați să citiți valorile nutriționale și compoziția unui produs mai ieftin. Dacă valorile sunt aceleași, atunci ar trebui să găsiți o alternativă mai ieftină. [7]

Cumpărați produse alimentare obișnuite în locul celor de marcă

11. Cumpărați exact cât aveți nevoie

Pachetele de produse alimentare XXL au 2 avantaje principale – sunt mai rentabile și durează mult mai mult. Dar nu înseamnă că trebuie să le cumpărați în cantități exagerate. Este o diferență să cumpărați un pachet XXL de fructe congelate sau un pachet XXL de pâine. În cazul alimentelor cu un termen de valabilitate mai mare, este recomandată achiziționarea de pachete avantajoase. Dar, ar trebui să analizați achiziționarea unui pachet mare de produse alimentare cu o valabilitate mai scurtă. Se poate întâmpla ca aceste produse să expire și atunci să aruncați banii pe fereastră. Pentru aceste alimente, alegeți tactica – mai puțin înseamnă mai mult!

Cumpărați exact cât aveți nevoie

12. Cumpărați produse alimentare cu utilizare largă

Ouă, fructe, legume, paste, orez, lapte, pâine, carne și am putea continua. Acestea sunt alimentele, care au o utilizare foarte largă în bucătărie. Dacă analizați funcționalitatea acestora, veți descoperi că le puteți folosi pentru a prepara o mulțime de variante de mâncăruri delicioase. Prin urmare, dacă în lista de cumpărături există un aliment de sezon, cum ar fi sparanghelul sau leurda, gândiți-vă pentru ce îl veți folosi și de ce cantitate aveți nevoie. [8]

Sfaturi pentru o alimentație cu ajutorul căreia să economisiți

Credem că sfaturile noastre pentru o alimentație budget friendli v-au ajutat. Nu uitați că, dacă încercați să economisiți atunci când cumpărați produse alimentare, nu înseamnă neapărat să vă înfometați. Este important să mâncați preparate gustoase și, în același timp, cu moderație. Aveți și voi un sfat pentru pregătirea meselor budget friendly? Scrieți-ne în comentarii. Dacă v-a plăcut articolul, nu ezitați să-l distribuiți și prietenilor.

Surse:

[1] Christine Byrne – 13 Budget-Friendly Meal Prep Tips –   https://blog.myfitnesspal.com/13-budget-friendly-meal-prep-tips/

[2] Tess Rose Lampert – Is Cooking at Home Really Cheaper Than Eating Out? – https://blog.cheapism.com/eating-at-home-vs-eating-out/

[3] Meal Prep: A Helpful Healthy Eating Strategy – https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/2017/03/20/meal-prep-planning/

[4] Cynthia Sass – 5 Reasons This Nutritionist Buys Frozen Fruits and Veggies – https://www.health.com/nutrition/reasons-nutritionist-buys-frozen-fruits-veggies

[5] Marion M. Hetherington, Pam Blundell-Birtill, Samantha J. Caton, Joanne E. Cecil, Charlotte E. Evans, Barbara J. Rolls, and Tang Tang – Understanding the science of portion control and the art of downsizing – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6088523/

[6] Nutritional Information, Diet Info and Calories – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6088523/

[7] Brand Name vs. Generic Food: Is There Really a Difference? – https://www.foodtown.com/articles/brand-name-vs-generic-food

[8] Advanced Meal Prep Tips and Tricks – https://www.webmd.com/food-recipes/ss/slideshow-advanced-meal-prep-tips