Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Vitamina D

Vitamina D

Vitamina D

Vitamina D este o vitamină liposolubilă și o substanță foarte eficientă care influențează în mod pozitiv o serie de funcții vitale din organismul uman. În general, este cunoscută și sub denumirea de calciferol, precursori hormonali, deoarece corpul uman o poate produce în mod normal și singur prin expunerea la soare. Persoanele care nu se expun la soare pot obține vitamina D din alimente sau din suplimente nutritive.

vezi mai mult

Distingem două forme de vitamina D:

Vitamina D2

Vitamina D2, cunoscută și sub denumirea de elgocalciferol, este una dintre formele vitaminei D care nu poate fi sintetizată de corpul uman. Vitamina D2 se poate obține din surse vegetale, iar sub formă de suplimente nutritive este mai rar folosită în comparație cu vitamina D3. O găsim de exemplu în ciuperci (cultivate sub lumina UV) sau sub formă de substanță adăugată în anumite alimente. Vitamina D2 diferă de vitamina D3 prin faptul că organismul uman o sintetizează în mod diferit. În hepatocite, vitamina D2 e hidroxilată în formă de 25 hidroxivitamina D2, iar în cazul vitaminei D3 este de până la 35 hidroxivitamina. Așa numitele hidroxivitamine sunt, de asemenea, cunoscute și sub denumirea de calcifediol. Calcifediolul este cea mai determinantă formă de vitamina D, deoarece nivelurile sale din sânge pot determina cantitatea de vitamina D care există în corpul uman. Cele mai multe studii au arătat că vitamina D2 este mai puțin eficientă în creșterea calcifediolului în sânge decât în cazul vitaminei D3. [1]

        

Vitamina D3

Vitamina D3, cunoscută și sub denumirea de colecalciferol, se numără printre cele 24 de substanțe nutritive necesare pentru menținerea sănătății. Sursa primară de vitamina D3 o reprezintă sinteza acesteia în piele sub influența expunerii la razele soarelui, totuși pentru marea majoritate a populației această sursă este insuficientă. O puteți obține din consumul de pește, dar pentru a obține cantitatea optimă ar trebui să consumați aproximativ 4 kg de pește pe zi. Vitamina D3 este, de asemenea, cea mai frecvent utilizată formă de vitamina D.

      

Vitamina D și efectele sale

Vitamina D ajută la absorbția calciului și a fosforului din intestin, ceea ce are un efect benefic asupra sănătății mușchilor și oaselor. Ajută la prevenirea și tratarea durerilor musculare și osoase și luptă împotriva oboselii cronice și împotriva osteoporozei. . În plus, vitamina D acționează și asupra sănătății dinților și poate preveni diversele probleme dentare.

      

Este utilizată și în tratarea tulburărilor sistemului imunitar (astm, diabet de tip 1, artrită reumatoidă). Persoanele care nu duc lipsă de vitamina D au un sistem imunitar mult mai bun, ceea ce permite organismului să lupte împotriva răcelilor, gripelor sau a diferitelor infecții.

    

Vitamina D  are un efect pozitiv asupra pielii, iar rănile se vindecă mult mai ușor și, de asemenea, este eficientă în tratarea afecțiunilor cutanate cum ar fi psoriazisul. De asemenea, se folosește preventiv în tratarea diferitelor tipuri de cancer (cancerul de colon, prostată, pancreas sau cancerul de sân). 

    
Vitamina D poate ajuta la prevenirea sau tratarea diabetului de tip 2, în special datorită capacității sale de a stimula producția de insulină din celulele pancreasului. În plus, reduce efectiv rezistența la insulină. Studiile recente sugerează, că vitamina D poate îmbunătăți toleranța la glucoză, nu numai la diabetici ci reduce și riscul de apariție diabetului de tip I.

    

Vitamina D suprimă în organismul uman renina - o substanță chimică produsă în mod obișnuit de organismul uman. Această substanță ajută la producerea unei alte substanțe chimice, numită angiotensină, care este responsabilă pentru menținerea tensiunii arteriale. Angiotensina provoacă, de asemenea, eliberarea unei substanțe numite aldosteron. Și această substanță este implicată în menținerea tensiunii arteriale în limitele normale. Complet, acest sistem poartă denumirea de sistem renină-angiotensină-aldosteron (SRAA). Dacă sistemul SRAA este hiperactiv, provoacă hipertensiunea arterială, îmbolnăvirea rinichilor și insuficiență cardiacă. Vitamina D suprimă sistemul SRAA, ca atare poate preveni creșterea tensiunii arteriale sau apariția altori boli grave.

    

Vitamina D este foarte importantă pentru buna funcționare și dezvoltare a creierului. De asemenea, această vitamină este utilizată în prevenirea și tratarea bolilor neurologice, cum ar fi autismul, boala Parkinson și boala Alzheimer. Este demonstrat științific că această vitamină are un efect pozitiv asupra sistemului nervos central. Oamenii de știință analizează în prezent cât de importantă este lipsa acestei vitamine în etiologia sclerozei multiple și neutralizarea efectelor toxice ale plumbului și a altor metale grele.

     

Vitamina D are efecte benefice și în timpul sarcinii, iar utilizarea sa regulată asigură dezvoltarea adecvată a fătului și previne greutatea scăzută la naștere. În timpul alăptării crește producția de lapte. Un consum optim de vitamina D în copilărie și pubertate promovează dezvoltarea corectă a corpului.

              

Cum se manifestă lipsa vitaminei D?

  • Dureri de spate și oase
  • Dureri musculare
  • Oboseala, depresia, sindromul picioarelor obosite
  • Imunitatea slăbită, expunerea la diferite boli virale și răceli
  • Vindecarea lentă a rănilor sau o recuperare mai încetinită
  • Căderea părului
  • Posibilitatea apariției diabetului de tip II
  • Apariția rahitismului

                               

Surse de vitamina D

Sursa primară de vitamina D o reprezintă sinteza acesteia în piele sub influența expunerii la razele soarelui. Cantitatea de vitamina D pe care o primesc oamenii este influențată de mai mulți factori și anume: poziția geografică, folosirea cremelor de protecție solară, anotimpul, vârsta sau pigmentul pielii.

           

Vitamina D se găsește în mod natural în unele alimente. Cel mai adesea se regăsește în:

  • Ulei de pește
  • Unt de cacao
  • Hering
  • Ton
  • Pudră de cacao
  • Somon
  • Sardine în ulei
  • Gălbenuș de ou
  • Ciuperci
  • Smântână
  • Ficat
  • Unt
  • Lapte

       

Cea mai apreciată formă de vitamina D este cea sub formă de suplimente nutritive. Suplimentele nutritive oferă vitamina D pură sau vitamina D în combinație cu vitamina K. Vitamina D este adesea suplimentată cu vitamina K datorită capacității acestora de a absorbi calciul și a unui efect pozitiv asupra sănătății oaselor. Dozarea comună îmbunătățește efectul fiecăruia dintre vitamine. În același timp, acestea funcționează și sinergic deoarece cantitățile excesive de vitamina D pot provoca calcifierea arterială, dar vitamina K reduce riscul de calcifiere arterială. Prin urmare, vitamina K2 îndeplinește rolul unui "polițist rutier" care controlează absorbția vitaminei D și supraveghează acțiunile sale negative. 

ascundeți descrierea
Set Ascending Direction
pe pagină
View as Grid Lista

6 Produse

Preț de la - până la
Shopping Options
Producător
Gramaj
  1. Vitamina D3 2000 IU - GymBeam
    Evaluarea:
    Recenzii 100% (3)
    Actual Price de la  13,90 Lei
  2. Vitamina D3 250 caps - Scitec Nutrition
    Evaluarea:
    Recenzii 0% (0)
    Actual Price   31,10 Lei
  3. Vitamina D3 2000 60 caps - All Nutrition
    Evaluarea:
    Recenzii 0% (0)
    Actual Price   13,90 Lei
  4. Vitaminele D3 + K2 30 caps - All Nutrition
    Evaluarea:
    Recenzii 0% (0)
    Actual Price   17,45 Lei
  5. Premium Omega-3 250 ml - GymBeam
    Evaluarea:
    Recenzii 100% (2)
    Stoc epuizat
  6. Vitamina D3+K1+K2 - GymBeam
    Evaluarea:
    Recenzii 0% (0)
    Stoc epuizat
Arătați mai multe produse
Set Ascending Direction
pe pagină
View as Grid Lista

6 Produse