Autentificare
Jak nám může zázvor zlepšit zdraví a pomoci zhubnout?

Cum vă îmbunătățește ghimbirul sănătatea și vă ajută să slăbiți?

Sigur ați încercat ghimbirul în diferite variante. Îl puteți consuma sub formă de ceai, îl puteți folosi ca și condiment, îl puteți mânca alături de sushi, îl puteți consuma sub formă de shoturi, iar cei mai curajoși dintre voi pot mânnca ghimbirul așa cum este. Toate aceste opțiuni îmbunătățesc sănătatea, ameliorează indigestia și durerile menstruale și susțin chiar și pierderea în greutate . Nu credeți? Haideți să discutăm împreună despre modul în care acționează și ce beneficii oferă. Veți observa că după ce veți citi articolul de azi veți merge la cumpărături.

De unde provine ghimbirul?

Ghimbirul provine cel mai probabil din Asia, unde a fost folosit timp de o mie de ani pentru condimentarea alimentelor și în tratarea bolilor. Ghimbirul, așa cum îl știm, este practic o rădăcină care este recoltată din rizomul de ghimbir și se găsește sub diferite forme în magazine:

  • ghimbirul negru – o rădăcină care nu are rizomii decojiți
  • ghimbirul alb– o rădăcină care are rizomii decojiți
  • ghimbirul roz- rădăcina care are rizomii decojiți, de obicei este feliat și murat
De unde provine ghmibirul?

Indiferent dacă vă place sau nu trebuie să știți că are multe avantaje, pentru care merită să încercați să îl includeți în meniu. Conține antioxidanți, care vă pot ajuta, mai ales toamna, să nu răciți sau să faceți gripă. În același timp, ajută la reducerea poftei de mâncare, așa că dacă doriți să slăbiți, ceaiul de ghimbir vă poate fi de folos. Dacă tot nu vă place gustul, îl puteți consuma sub formă de shot de ghimbircare de obicei este îmbogățit și cu alte ingredietne, cum ar fi apa de cocos sau mierea, astfel încât să aibă un gust mai bun decât ghimbirul în sine. Dacă atunci când ați băut un shot cu alcool v-ați simțit cool, e posibil să vă răzgândiți după ce veți încerca un shot cu ghimbir.

Valorile nutriționale ale ghimbirului

Valori nutriționale100 g de ghimbir crud
Valoare energetică334 Kj / 80 Kcal
Carbohidrați17 g
dintre care zaharuri2 g
Proteine2 g
Grăsimi0,75 g
Fibre2 g

7 beneficii pe care le oferă ghimbirul

1. Ajută la pierderea în greutate

Cum susține ghimbirul pierderea în greutate?

Efectul ghimbirului asupra pierderii în greutate a fost confirmat de mai multe studii. Primul studiu a cercetat rezultate ghimbirului pentru 80 de femei obeze cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani, care au fost împărțite în două grupuri – primul a primit în mod placebo, iar al doilea a primit 2 g de pudră de ghimbir. După 12 săptămâni, s-a constatat o scăderea a  nivelului de insulină din sânge și a indicelui de masă corporală (IMC) la grupul care a primit ghimbir. Rezultatele au fost confirmate de cercetarea din 2019, care a afirmat că suplimentarea cu ghimbir ajută la reducerea semnificativă a greutății corporale și a circumferinței corpului la persoanele supraponderale sau obeze. [1] [2]

Consumul de ceai fierbinte de ghimbir are aceleași efecte asupra scăderii în greutate. Rezultatele unui studiu calitativ au indicat o termogeneză crescută (producția de căldură), o senzație de foame mai redusă și o multă senzație de sațietate crescută la bărbații care au băut zilnic ceai de ghimbir. [3]

Așadar, atunci când vreți să slăbiți, ghimbirul poate fi un ajutor excelent. Dacă deficitul caloric este stabilit în mod rezonabil și încă vă este deseori foame, consumul de ceai de ghimbir ar putea fi soluția. Dacă vă este poftă de ceva dulce, încercați să luați mici înghițituri de shoturi de ghimbir. Veți vedea că pofta va dispărea rapid și, în plus, veți face ceva pentru sănătatea voastră. Dacă nici asta nu funcționează, există încă o soluție sub forma suplimentului Appetite Control, care ajută la reducerea poftei de mâncare și, prin urmare, controlează greutatea.

2. Ameliorează starea de greață

Stările de greață pot avea multe cauze. În baza cercetărilor anterioare,  putem spune cu certitudine că ghimbirul va fi apreciat, de exemplu, de femeile însărcinate. Potrivit experților, uleiurile volatile și compușii fenolici numiți gingeroli, pe care îi conține ghimbirul, ajută la reducerea grețurilor de dimineață. Cu toate acestea, nu trebuie consumat chiar înainte de a da naștere, ci mai degrabă în primele două trimestre. [4] [6]

În general, ghimbirul are multe efecte pozitive asupra sistemului digestiv. Îmbunătățește activitatea stomacului și ajută în tratarea colicilor intestinale sau a flatulenței. Ajută chiar și în cazul diareei și a altor probleme digestive. De exemplu, dacă într-o seară exagerați cu alcoolul și vă simțiți rău dimineața, ghimbirul vă poate calma stomacul și sistemul digestiv. Dar să nu vă așteptați la minuni. Nici măcar ghimbirul nu vă va salva după o petrecere de pomină. [5] [7][8]

3. Ameliorează durerea

Ghimbirul poate ameliora durerea

Durerile menstruale pot fi deranjante, cu atât mai mult când știți că urmează din nou peste o lună. Dacă ați încercat deja toate metodele de ameliorare a durerilor și nu au dat rezultate, poate că este timpul să includeți ghimbirul în dietă.

Eficacitatea sa a fost confirmată și de un studiu realizat pe 150 de femei. Acestea au fost împărțite în două grupuri, care au luat în primele 3 zile de menstruație fie ghimbir, fie analgezice – acid mefenamic sau ibuprofen. Ghimbirul s-a dovedit a fi la fel de eficient în tratarea durerile menstruale la fel ca și celelalte două substanțe utilizate.    

Cu toate astea, efectele sale pot fi apreciate și de către domni. Ghimbirul ameliorează, de asemenea, durerile articulare, musculare sau durerile de cap, deoarece are efecte similare în organism cu medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene (Aspirină, Ibalgin, Ibuprofen sau Paracetamol). În plus, are și proprietăți antioxidante și antibacteriene. [9] [10] [18]      

4. Susține imunitatea

Ghimbirul excelează prin efectele sale antioxidante și antiinflamatorii, care ajută la întărirea sistemului imunitar. Ajută  sistemul imunitar să reacționeze în mod normal la posibilele pericole, menținându-l astfel „în formă”. În plus, ghimbirul are și efecte antivirale și antibacteriene puternice. Un studiu a indicat chiar și un efect pozitiv al ghimbirului în tratamentul bolilor respiratorii. [11] [12]    

Așadar, dacă în mod regulat zaceți în pat când aveți gripă, tușiți sau răciți toamna, ghimbirul vă poate ajuta să treceți peste boală. Pentru mai multe sfaturi care să vă ajute să luptați împotriva bolii.

5. Ajută în cazul tratamentelor

Dacă ați subestimat capacitatea de prevenire a bolilor, nu aveți de ales decât să încercați ghimbirul în tratarea bolii în sine. Vă poate ajuta în cazul infecțiilor în gât sau pentru a reduce sinuzita. Poate reduce febra, suprimă tusea iritantă și uscată și reduce inflamația căilor respiratorii. În timpul bolii, veți aprecia și creșterea termogenezei după consumul de ghimbir, care vă poate ajuta să transpirați. Printre altele, ghimbirul poate reduce stresul oxidativ, care este rezultatul unor cantități excesive de radicali liberi în organism. [13] [14]      

Dacă optați pentru ghimbir, există multe metode de utilizare. Pe lângă ceaiuri și shoturi, puteți încerca și tablete masticabile cu ghimbir, care hidratează gâtul, ameliorează durerea și tusea, sau puteți inhala decoct de ghimbir, care curăța cavitățile nazale. Și unguentele cu ghimbir, pe care le puteți aplica pe gât sau piept, vă vor face bine.

Efectele vindecătoare ale ghimbirului

6. Poate îmbunătăți funcțiile cerebrale

O altă funcție importantă a ghimbirului este capacitatea sa de a reduce stresul oxidativ, care este rezultatul unor cantități excesive de radicali liberi în organism. Stresul oxidativ împreună cu inflamațiile cronice pot accelera procesul de îmbătrânire. De exemplu, efectul ghimbirului asupra activității cerebrale a fost studiat de cercetători la femeile sănătoase de vârstă mijlocie. Au descoperit că un consum regulat de extract de ghimbir poate îmbunătăți timpul de reacție și memoria. Cu toate acestea, poate funcționa și ca metodă de prevenire a bolii Alzheimer. [13] [14] [15]

7. Are un efect pozitiv asupra funcțiilor inimii, nivelului de zahăr și colesterol

Ultimul beneficiu al ghimbirului, pe care vi-l prezentăm în articolul de astăzi, este efectul pozitiv asupra activității inimii și asupra nivelului de colesterol. Studiul a arătat că doar 2 grame de pudră de ghimbir pe zi, luate pe stomacul gol de participanții cu diabet de tip 2, au avut nivelul glicemiei redus cu 12%. Și putem aduce în discuție și efectele pozitive legate de scăderea colesterolului. [16] [17]

Cercetările ulterioare au indicat efectele pozitive ale ghimbirului asupra funcțiilor inimii și tensiunii arteriale. Astfel, consumul său regulat scade tensiunea arterială, previne apariția cheagurilor de sânge, a infarcturilor și îmbunătățește circulația sângelui. [17]

Sfaturi bonus pentru bărbați

În acest moment, cu siguranță vom mulțumi bărbații, dar și femeile. Într-adevăr, rezultatele studiilor anterioare arată că bărbații care, dintr-un anumit motiv, au un nivel scăzut de testosteron, ghimbirul are un efect pozitiv asupra creșterii numărului de spermatozoizi, a mobilității, viabilității acestora și chiar a volumului ejaculat. Prin urmare, această rădăcină cu siguranță nu ar trebui să lipsească din meniul bărbaților. [19]

Cum să consumați ghimbirul? Încercați următoarele 5 sfaturi.

Date fiind beneficiile mai sus menționate ale ghimbirului, nu există niciun dubiu cu privire la efectele sale pozitive. În ceea ce urmează, vă vom prezenta mai multe metode de a consuma ghimbirul, care vă vor ajuta să beneficiați de efectele sale.

1. Shoturi de ghimbir

Dacă nu sunteți un fan al ghimbirului, cea mai ușoară metodă este să beți shoturi, care au devenit din ce în ce mai populare în ultima vreme. Pe lângă sucul concentrat, veți găsi în compoziție, spre exemplu, apă de cocos, miere sau lămâie, care va facilita foarte mult consumul de ghimbir. E posibil chiar să vă placă și aceste tipuri de shoturi.

În funcție de gusturi, puteți bea shotul în 2 moduri. Fie îl beți pe tot deodată și vă răsfățați cu senzația ușăr întepătoare, fie îl sorbiți înghițitură cu înghițitură. Mai mult, ambele modalități alungă pofta de dulce, datorită gustului.

Shot cu ghimbir

2. Sirop cu ghimbir

Siropul de ghimbir se prepară foarte ușor. Nu aveți nevoie decât de ghimbir, apă, lămâie și zahăr. Veți descoperi cantitatea optimă de ingrediente individuale, în funcție de gusturile voastre. Pentru început, puteți folosi 200 g de ghimbir, 400 g de zahăr, 4 cești de apă și câteva lingurițe cu suc de lămâie. Dacă siropul este prea puternic, adăugați apă. Îl puteți folosi și pentru prepararea sau savurarea ceaiurilor.

3. Ceai de ghimbir

Ceaiul de ghimbir, care încălzește tot corpul, este excelent nu doar în lunile de iarnă. Recunoașteți, ați auzit vreodată pe cineva care să recomande ceai de ghimbir pentru răceală? Probabil că nu multă lume. Dacă nu vă place ceaiul de ghimbir în sine, încercați să-l modificați puțin. Puteți adăuga lămâie și miere. Acest trio are un gust delicios și este grozav și în lupta cu virusurile. Pentru a vă obișnui cu gustul său specific, puteți adăuga în ceaiul de ghimbir și un pliculeț cu ceai de fructe. Va estompa gustul de ghimbir, dar beneficiile vor rămâne aceleași. Poate că după ceva vreme o să înceapă să vă placă și gustul de ghimbir.

Ceai de ghmbir

4. Smoothie

O altă metodă de a introduce ghimbirul în dietă este să-l adăugați într-un smoothie. Nu contează ce conține, atâta timp cât e vorba de fructe sau legume. Gustul ușor picant de ghimbir va da un refresh fiecărei combinații.

5. Adăugați-l în mâncare

Acum, în special iubitorii de mâncare picantă ar trebui să fie atenți. Dacă vă plac ardeii iuți, condimentele, usturoiul sau wasabi, trebuie neapărat să adăugați și ghimbirul în meniu. Dă un gust interesant supelor, dar și felurilor principale de mâncare. Prin urmare, nu este deloc surprinzător faptul că în Asia este un ingredient foarte des folosit. Dacă, spre exemplu, vă place supa vietnamezăPho Bo, probabil că îți întâlnit deja ghimbirul în mâncare.

Ce trebuie să rețineți?

Beneficiile ghimbirului sunt de necontestat. Această rădăcină vă poate ajuta să pierdeți în greutate, reduce stările de greață, ameliorează durerea și este grozav în prevenirea și tratarea bolilor, dar ajută și la scăderea tensiunii arteriale, a nivelului de zahăr sau de colesterol. Și nu trebuie să uitați nici de efectele sale pozitive asupra memoriei și funcțiilor cognitive.

Dacă nu vă place ghimbirul în sine, îl puteți combina cu un alt ceai, îl puteți consuma sub formă de ginger shots, puteți face sirop din el, sau pur și simplu îl puteți adăuga în mâncare sau smothie-uri. Oricum l-ați consuma, veți observa că are doar efecte pozitive asupra organismului, așa că merită să treceți peste gustul gustul inițial picant.

Dar voi?Sunteți fani ai ghimbirului, sau nu vă place gustul picant? Dacă aveți propuneri despre cum trebuie consumat ghimbirul, împărtășiți-le și celorlalți. Iar dacă aveți prieteni cărora nu le place ghimbirul, distribuiți-le acest articol. Poate îi veți convinge să beți împreună un shot cu ghimbir.

Surse:

[1] Attari a kol – Changes of serum adipocytokines and body weight following Zingiber officinale supplementation in obese women: a RCT – https://link.springer.com/article/10.1007/s00394-015-1027-6

[2] Crofts a kol – Hyperinsulinemia: A unifying theory of chronic disease? – https://diabesity.ejournals.ca/index.php/diabesity/article/viewFile/19/61

[3] Mansour – Ginger consumption enhances the thermic effect of food and promotes feelings of satiety without affecting metabolic and hormonal parameters in overweight men: A pilot study – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3408800/

[4] Willetts a kol – Effect of a ginger extract on pregnancy‐induced nausea: A randomised controlled trial – https://doi.org/10.1046/j.0004-8666.2003.00039.x

[5] Khodaie – Ginger From Ancient Times to the New Outlook – https://www.researchgate.net/publication/274900873_Ginger_From_Ancient_Times_to_the_New_Outlook

[6] Lindblad – Ginger for nausea and vomiting of pregnancy – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4755634/

[7] Efficacy of ginger for nausea and vomiting: a systematic review of randomized clinical trials – https://academic.oup.com/bja/article/84/3/367/264600

[8] Wang – Natural Products for the Prevention and Treatment of Hangover and Alcohol Use Disorder – https://www.mdpi.com/1420-3049/21/1/64/htm

[9] Ozgoli – Comparison of effects of ginger, mefenamic acid, and ibuprofen on pain in women with primary dysmenorrhea – https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19216660/

[10] Lakhan a kol. – Zingiberaceae extracts for pain: a systematic review and meta-analysis – https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12937-015-0038-8

[11] Rizzetto – Connecting the immune system, systemic chronic inflammation and the gut microbiome: The role of sex – https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29861127/

[12] Chang – Fresh ginger (Zingiber officinale) has anti-viral activity against human respiratory syncytial virus in human respiratory tract cell lines –  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23123794/

[13] Bhatt a kol. – GINGER: A FUNCTIONAL HERB –  https://www.researchgate.net/profile/Mostafa_Waly2/publication/257416254_Ginger_A_functional_herb/links/0deec538e156f37e9a000000/Ginger-A-functional-herb.pdf

[14] Wang – Biological properties of 6-gingerol: a brief review – https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25230520/

[15] Saenghong – Zingiber officinale Improves Cognitive Function of the Middle-Aged Healthy Women – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3253463/

[16] Khandouzi – The Effects of Ginger on Fasting Blood Sugar, Hemoglobin A1c, Apolipoprotein B, Apolipoprotein A-I and Malondialdehyde in Type 2 Diabetic Patients – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4277626/

[17] Wang a kol – Evaluation of daily ginger consumption for the prevention of chronic diseases in adults: A cross-sectional study – https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28336112/

[18] Rahmani – Active ingredients of ginger as potential candidates in the prevention and treatment of diseases via modulation of biological activities – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4106649/

[19] Mares – The effect of Ginger on semen parameters and serum FSH, LH & testosterone of infertile men – https://www.iasj.net/iasj?func=fulltext&aId=71548